Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2013 15:58 - Моята любовна песен за София
Автор: eksplozia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3723 Коментари: 9 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                     
                              
Вървя... Токовете на ботушите, които аз наричам „фашистките”, отчетливо тропат по тротоара. Сив, мрачен и студен февруарски ден – 19.02. Така си представям деня в който е бил обесен Левски. Вее вятър, който запраща в очите ми малки ледени зрънца, защото небето не е решило какво да вали – дали дъжд или сняг и непрекъснато променя мнението си. Хора...много...делник е ...На входа на подлеза пред университета от една сергия закачливо ми намига една калинка – мартеничка. В душата ми просветлява. Изведнъж като, че нарочно, зейналата пред мен дупка на входа се изпълва с момчета и момичета – студенти. Забързани...Усмихнати...Наглостта на младостта, която е в силата си и владее света....Този подлез ми стана любим наскоро след ремонта му. Оживи се, изпълни се , в него се случва всичко, което може да се случи навсякъде другаде. Като един умален модел на света, който ни заобикаля... с уличните си музиканти, които всеки ден са различни, но и всеки ден едни и същи...с дванайсет-тринайсет годишните фенове и заклети почитатели на „Макдоналдс”...винаги на групи...професори и преподаватели ...случайни минувачи, забързани за метрото, само преминаващи оттам...четири входа, които отвреме навреме поглъщат или бълват хората, като четириглава ламя....на два от тях са надвесили приветливо клони-ръце софийските кестени и помахват ...”Ела..ела”....симпатичен четириног клошар, който не обръща никакво внимание на гугутките, които нахално търсят храна точно под муцуната му...книжарницата – топла, тиха , препълнена с мъдростта на света и с мирис на прясно приготвено кафе...Изскачам от стъпалата и вдигам поглед нагоре – сградата на бившето Китайско посолство откак е реставрирана винаги успява да ме заслепи с красотата си. Сега накъде да поема ...Има три възможности ...Продължавам да следвам жълтите павета като, че ли са пуснатите от Хензел и Гретел трохички...Ох, бедничките те ...точно пред Народното събрание са в най-ужасяващ вид...кални, измърляни, тук – таме потънали , и на много места посинели от маркировката със синя боя за инвалидни места за паркиране, поолющени и занемарени...Този площад сега мъчително свива сърцето ми защото изглежда неугледен...Градинката пред „Кристал”...самотна откак ги няма художниците...ехххххх ...мина много време оттогава...почти двайсет години...пресичам я набързо..мъчно ми е ...”Кристал” ли? Да, сега е почти забравен...Времето навява своите пясъчни дюни...Улица „Аксаков” – Военно министерство...сурово и внушително, а срещу него зала „България” ...музиката ...Чайковски...Бетовен...Бах ....голям симфоничен оркестър...и орган. Свивам в ляво между министерството и Градската градинка ...колко умалително и мило...станала градска след изгонването на царското семейство...Тук е моето детство...Тук се научих да карам летни кънки...Мама...водеше ме със себе си на работа...нямах баба и дядо на село...и отраснах в тази градинка...Духам на ръцете си...студено е и те замръзват...Срещу мен се е възправила в цялото си величие може би най-красивата частна сграда в София ...фамилния дом на семейство Гендович...великолепие и царственост...отдясно е новия Гранд хотел София...обичам да гледам тези две сгради ...има хармония и разбирателство между тях...разговарят помежду си...Едната разказва спомени...шепти тихо...а другата мълчи с респект и уважение и слуша...Ако през лятото седнеш в кафенето пред театъра може и да дочуеш някоя история...

 

следва продължениеJ))))

 






Тагове:   град,   обич,   София,   любим,   роден,


Гласувай:
11



1. mariniki - повървях с теб...
19.02.2013 16:18
и споделям с удоволствие...
сърдечен поздрав..
цитирай
2. helloworld - mariniki
19.02.2013 16:21
благодаря Мариники!!! Ще направим още няколко разходки:))) и ще седнем да пием кафе пред театъра, за да чуем някоя история....
цитирай
3. erikakoeva - ритъмът на един делничен ден
20.02.2013 08:21
Както винаги невероятно пресъздадено усещане. Сякаш вървях успоредно с теб. Един момент, един път, един човек, а колко много информация и настроение съдържа в себе си. Кафе с теб по женски някой ден в това кафене! Аз вероятно ще имам поведението на мълчаливата сграда, която ще слуша с респект докато другата ще шепти тихо, защото долавям хармония.
цитирай
4. eleronia - Макар да няма никаква сантиментална стойност за мен-прииска ми се
20.02.2013 09:38
да се разходя по същите места и точно ти да ми ги покажеш;)Ех,урбанизирано софийско чедо,личи,че си емоционално свързана с това,за което пишеш:) Ако имаше връзка със селото-вдъхновението сигурно щеше да изглежда другояче-нещо от типа на славейковото*ни лъх не дъхва над полени*,а така-броим паветата,моме;)P ....*може и да дочуеш някоя история...*-чакам я:)



цитирай
5. eksplozia - erikakoeva
20.02.2013 11:23
ти само ела и ще ти покажа още много други софийски потайности , а пък не само кафе ще пием:)))))
цитирай
6. eksplozia - eleronia
20.02.2013 11:26
слушай моме писна ми да повтарям, че трябва да дойдете в София, за да ви разходя аз лично :)))) защото искам да разказвам, разказвам, разказвам....вчера сигурно щях да напиша първия том от "Война и мир" ако бях се увлякла във всичко това, което знам, но ще продължавам тук да пиша защото колкото пъти съм тръгнала по софийските улици толкова пъти у мен врят разкази :))))))))
цитирай
7. jabalka - Поздрави и от мен Експ.!
20.02.2013 17:02
Много хубаво е това което си написала- разказано е тихо, преживяно лично... и споделено дискретно! :)
Продължавай с тези истории, а ние ще ги споделяме с теб гостувайки ти в тази приятна атмосфера- четириногият клошар само се прави , че не се интересува от тези хора и случки , той наблюдава и се превръща в една четиринога памет и поглед върху събитията от една друга , различна гледна точка!
Поздрави и най- добри пожелания за теб!
цитирай
8. eksplozia - jabalka
20.02.2013 17:23
благодаря Милата Мила!!!:)))
цитирай
9. videniaislovo - Моята България....
21.02.2013 06:20
Заминах 2006... и никога вече няма да я видя същата! А толкова ми се иска.....
цитирай
10. eksplozia - videniaislovo
21.02.2013 13:49
айде де до кога ще те чакааааам !!! Идваййййййй:)))))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eksplozia
Категория: Лични дневници
Прочетен: 575045
Постинги: 136
Коментари: 1635
Гласове: 1517
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930